سن بازنشستگی افزایش می‌یابد
طرفداران دکتر محسن رضایی
o آفاق را گرديده ام مهر بتان ورزيده ام .خوبان فراوان ديده ام اما تو چيز ديگري
خانه آرشیو عناوین مطالب وبلاگ RSS
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 14
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 14
بازدید ماه : 102
بازدید کل : 166731
تعداد مطالب : 295
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

ابزار پرش به بالا

اسلایدشو

اسلایدر

سن بازنشستگی افزایش می‌یابد
مدیرکل فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی همچنین تاکید کرد: هدف از بازنگری در قانون تامین اجتماعی، "تامین منابع مالی" با اولویت حفظ حقوق شرکای اجتماعی است.

 

مدیرکل فنی درآمد سازمان تامین اجتماعی با اعلام «افزایش سن بازنشستگی» در قالب بازنگری در قانون تامین اجتماعی، این اقدام را یک ضرورت خواند، چرا که سن بازنشستگی موجود براساس امید به زندگی در سال 56 تعیین شده است و با افزایش سن امید به زندگی نیاز است برای جلوگیری از ورشکستگی سازمان تامین اجتماعی، تغییراتی در قالب افزایش سن بازنشستگی منظور شود.

 

 

محمد حسین زدا در گفت‌وگو با ایسنا، بازنگری در قانون تامین اجتماعی را یک الزام به منظور کاهش بدهی‌ها و جلوگیری از ورشکستگی این سازمان خواند و اظهار کرد: بدین ترتیب تغییراتی با هدف تغییر در سن و سابقه برای بازنشستگی با توجه به افزایش طول عمر در ایران لحاظ می‌شود.

 

 

وی کم کردن شرایط برای احتساب سخت و زیان‌آور بودن مشاغل و همچنین سرمایه‌گذاری در محیط‌های کسب و کار پر رونق را از دیگر تغییرات ضروری دانست و عنوان کرد: با انجام این تغییرات، سازمان تامین اجتماعی به سازمانی تبدیل می‌شود که می‌تواند از لحاظ مالی از افراد تحت پوشش خود حمایت کند.

 

 

زدا در ادامه با اشاره به قوانین تامین اجتماعی در کشورهای اروپایی افزود: تمام کشورهای اروپایی به سمت اصلاحات پارامتریک رفته و سن بازنشستگی خود را افزایش داده‌اند.

 

 

مدیرکل فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی همچنین تاکید کرد: هدف از بازنگری در قانون تامین اجتماعی، "تامین منابع مالی" با اولویت حفظ حقوق شرکای اجتماعی است.

 

 

زدا، با اشاره به گذشت 37 سال از تدوین قانون تامین اجتماعی، بازنگری در آن را یک الزام دانست که با حضور شرکای اجتماعی متشکل از نمایندگان کارفرمایان، دولت‌، مستمری‌بگیران و کارگران انجام می‌شود.

 

 

وی همچنین با اعلام تدوین دوازدهمین پیش نویس از بازنگری در قانون تامین اجتماعی گفت: این پیش نویس به دستور رئیس سازمان تامین اجتماعی توسط تمامی کارشناسان سازمان مطالعه و ظرف 2 هفته آینده نظرات آنها دریافت و پیش نویس تدوین نهایی می‌شود.

 

 

مدیرکل فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی با اعلام افزایش سن بازنشستگی اظهار کرد: این امر طبق مطالعات کارشناسانه انجام می‌شود، اما مشخص نیست پس از ارسال به مجلس چه تغییراتی در آن ایجاد شود.

 
 در همین زمینه بخوانید...
 

 

 

 نظرات کاربران:

 

 

  • نا امید 1391/08/07 0 0 ارسال پاسخ
    خسته شدیم مارا ول کنید. قانون 25 سال وباز نشستگی پیش از موعد که قانون و مصوبه مجلس بود را زیر پا گذاشتید. لااقل به 30 سال کاری نداشته باشید.
  • سعيد 1391/08/07 0 0 ارسال پاسخ
    اگه مديريت درست حسابي داشته باشيم دزدي هاي كلان و كوچك را كاهش دهيم دلال بازي هاي جامعه را ازبين بريم پارتي بازي .فساد اداري .تبعيض .چاپلوسي .بي كفايتي مديران .را ازبين بريم هيج شركتي ورشكسته نمي شود وهمه به موقع بازنشسته مي شوند وبيكاري هم ازبين مي رود. افراد دزد وفاسدرا به موقع بااسم واقعي خود به جامعه معرفي كنيد نه با حرف د - ر- ز فاسد اقتصادي سه هزار ميليارت توماني را و اختلاص بانك و بيمه ايران و ......... همه اينهارا درملاعام اعدام كنند همه چيز درست ميشه
  • سيد اسمعيل 1391/08/07 0 4 ارسال پاسخ
    يا اروپا بده يا خوب اگه بده تمام چيزاش بده يا بلعكس. هميشه مواردي روكه به نفع قشر محرومه در نظر نمي گيريد و اون مصوباتي رو كه يكطرفه بنفع دولت هست رو بدون توجه به تبعاتش و عدم در نظر گرفتن حقوق كارگر و كارمند ميخواهيد اجرا كنيد و يا ملاك قرار ميديد،،،، مانند همين موضوع افزايش باز نشستگي و يا قيمت بنزين در حوزه خليج فارس كه مثلا توجه نميكنيد كه همانطور كه بنزين در اونجا قيمت بالايي داره در عوض حقوق كارگر و كارمندشون هم به دلار هست و هم بالاست..... يا اينكه اصلا مردم برايتان ارزش ندارند كه اون يه بحث جداگونه است . بياييد اگر اونا بعضي چيزاشون خوبه ازش استفاده كنيم ونه بصورت تك بعدي بلكه جميع اون موارد رو كه نه سيخ بسوزه نه كباب رعايت كنيم . ويا براي هميشه درب دنيا رو رو خودمون ببنديم . ومثل شوروي سابق يا كره شمالي شويم .اگر مسلمانيم
  • مراد 1391/08/07 0 3 ارسال پاسخ
    جناب اقای مدیر کل فنی شما جواب این همه جوان بیکار تحصیل کرده را که منتظر جایگزینی افراد مسن زحمت کش هستند را حتما پیش بینی کرده و یا به فکر حق و حقوق و درامد بیشتر هستیدانشاله اقای مرتضوی ماده 10 نوسازی صنایع را اجرا مینمایند و از این معضل بیکاری نجات پیدا میکنیم
  • کاربر مهمان 1391/08/07 0 8 ارسال پاسخ
    در کشورهای اروپایی افزود: تمام کشورهای اروپایی به سمت اصلاحات پارامتریک رفته و سن بازنشستگی خود را افزایش داده‌اند. چرا حقوقمان را با آنان نميسنجيد و مثل آنان كارگر و كارمند را حقوق نميدهيد؟
  • ایرانی 1391/08/06 0 8 ارسال پاسخ
    حقیقت این است که کارگران 30سال نمیتوانند کارکنند .وقتی غرب واروپا را مقایسه میکنیم باید همه غاکتور های زندگی را باهم مقایسه کنیم در آمد سرانه و رفاه در مثلا "فرانسه چقدر است ودر ایران بدبخت خودمان چقدر ؟در آنجا برای نخست وزیر وفلان بابت اختلاس ومسامحه کاری چندین سال زندان میبرند ودر کشور ما پاداش چند صد میلیونی برای هیئت مدیره ها میدهند وآنوقت میخواهند سن بازنشستگی را بالا ببرند .واقعیت این است در ایران بر اثر فشارهاواسترس خانواده ها که دولت خدمتگزار بر دوش مردم انداخته هرروز بیشتر میشود .بجای اینکه دولت بفکر نسل جدید باشد واشتغال وکار ایجاد کند دغدغه فکری خانواده موضوع اشتغال ودر آمد فرزندانشان شده است پس دولت چکاره است؟
  • seed 1391/08/06 0 8 ارسال پاسخ
    امید به زندگی در ایران از خرداد ماه جاری که تورم صددرصد افزایش یافت به زیر 50 سال رسیده است لطفا مجددا بازنگری فرمائید.
  • کاربر مهمان 1391/08/06 0 10 ارسال پاسخ
    تا دیروز که در بوق و کرنا میکردید که اروپا سن بازنشستگی رو زیاد کرده و مردمش اعتصاب و شورش کردند و مسخره شان میکردید حالا چی شده که اروپای ورشکسته ! به زعم شما شده الگوتون؟شما هم ورشکستین؟پس بیست و سی چیه هی ضر میزنه که اقتصادمون شکوفاست؟
  • کاربر مهمان 1391/08/06 0 10 ارسال پاسخ
    از جناب آقای باهنر که از نمایندگان با سابقه و مردم اعتماد همه و دلسوز نظام و مردم است می خواهیم نگذارند این مصوبه رای بیاورد در ضمن سن بازنشستگی را به 23 سال کاهش دهند زیرا این نسل از کارکنان اغلب بعلت مشکلات مالی و کاری شاید تعدادی از آنها توان کاریی نداشته باشند و. ازطرفی راه برای استخدام دهها فارغ التحصیل بیکار باز می گردد
  • کاربر مهمان 1391/08/06 0 12 ارسال پاسخ
    دقيقا تو اين كشور همه چي برعكس عمل ميشه سن اميد به زندگي پائين اومده نه بالا....
  • کاربر مهمان 1391/08/06 0 9 ارسال پاسخ
    بابا جان بگو بمیری هم بازنشست نمیشی خلاص
  • کاربر مهمان 1391/08/06 0 15 ارسال پاسخ
    بجای اینکه نمایندگان محترم سن بازنشستگی را افزایش دهند بازنشستگی را به 20 سال سابقه کاهش دهند تا جوانان فارغ التحصیبل بیکار استخدام وادارات و کارخانها بتوانند افراد با تخصص و مدرک بالااستخدام نمایند
  • کاربر مهمان 1391/08/06 0 12 ارسال پاسخ
    مگر دو دو تا چند تا مي شه سي سال حق بيمه پرداختي كارگران را طي سي سال گذشته گرفته ايد با اين رشد تورم سي ساله باز مي گوييد مي خواهيد با بالا بردن سن بازنشستگي جلو ورشكست شدن سازمان را بگيريد مگر در كشورهاي اروپايي نرخ تورم ، اميد به زندگي ،ارايه خدمات عمومي ، انتخاب مديران ، شرايط و محيط كاري و .. با ايران يكسان است كه مي خواهيد الگو بگيريد.
  • مهمان 1391/08/06 0 13 ارسال پاسخ
    چرا هر روز با يك مطلب بي محتوي روي اعصاب كارگران راه ميرويد افرادي مثل اقاي زدا يا اقاي فرزين طرحهاي يك طرفه ارائه ميكنند و عاقبت هم نتيجه نميگيرند اخه ميشه يك عده را با 25 سال بازنشسته بشوند ودر فاصله كمتر از 6 ماه بخواهند 30سال راافزايش بدهند سازمان تامين اجتماعي درامد كمي ندارد لطفا ضعف كاري و يا مسائل ديگر را سر كارگران خالي نكنيد مجلس محترم اين طرح رامثل گذشته تصويب نميكند انشااله
  • کاربر مهمان 1391/08/06 0 15 ارسال پاسخ
    بايد هركس سن اش 50برسه و 20سال سابقه بيمه هم داشته باشه بدلخواه خود بتونه بازنشسته شه.
  • حقگو 1391/08/06 0 9 ارسال پاسخ
    لطفا آقایان از دزدی های خود دست بردارند تا سازمان ورشکسته نشود . کارگر بدبخت مگر چقدر حقوق بازنشستگی دریافت میکند. به محض اینکه در سال 90 اختلاسهای کلانی شد سازمان هم به فکر تامین منابع مالی برای اختلاسهای خود افتاد
  • غلام 1391/08/06 0 10 ارسال پاسخ
    مرحبا به این مدیرهای با کفایت
  • غلام 1391/08/06 0 6 ارسال پاسخ
    مرحبا به این مدیرهای با کفایت
    • کاربر مهمان 1391/08/06 0 6
      نه غلام جان مرحبا به اين مديران بي كفايت
       
  • pili 1391/08/06 0 14 ارسال پاسخ
    خود گوئی و خود خندی ، به به چه هنر مندی. این آقایان خودشان سن امید به زندگی را روی کاغذ بالا میبرند و بعد که بالا بردند می گویند چون سن امید به زندگی بالاست پس سن بازنشستگی هم باید بالا برود. آقای پرفسور محمد حسین زدا، چرا مبنا را میانگین طول عمر در ایران نمی گذارید که نسبت به سال 56 بسیار کاهش پیدا کرده و از 75 سال به 65 سال در حال حاضر رسیده است؟ تا کی می خواهید شیره این کارگران و کارمندان بیچاره را بکشید؟ با شرایط زندگی در ایران حداکثر با 20 سال سابقه کار باید بازنشسته شد.
  • کاربر مهمان 1391/08/06 0 15 ارسال پاسخ
    نمایندگان محترم هرگز به این رای ندهند زیرا دهها جوان منتظرند قانون بازنشستگی پیش از موعد اجرا تا آنها استخدام شوند با این مصو.به وضع بدتر و جوانان تمایل به تشکیل خانواده را از دست بکلی خواهند داد
  • كارمند 1391/08/06 0 12 ارسال پاسخ
    با اين فشار و استرس و گراني - كسي به سن بازنشستگي نمي رسد و همه پيش از آن مي ميرند ! اين قانون به اين دليلي كه گفتم كارآيي ندارد. نگران نباشيد !
  • کاربر مهمان 1391/08/06 0 22 ارسال پاسخ
    وقتی بحث پول گرفتن میشه کشور اروپایی میشه الگو ..... اما خدمات که میخوان بدن زیمباوه کامبوج رو به مردم نشون میدن
  • مهمان 1391/08/06 0 24 ارسال پاسخ
    هر غلطی اروپا کرد شما هم باید تقلید کنید. چرا چیزهای خوب تقلید نمی کنید . اینجا کارگر بدبخت امنیت شغلی که نداره اندازه چند نفر ازش کار میکشن . خیلی هاشون هنوز اولین حقوق نگرفته یا چندتا نگذشته فوت میکنن . کمی از بچاپ های خوتون کم کنید تا ورشکسته نشید!!!!!
  • مهمان 1391/08/06 1 17 ارسال پاسخ
    یعنی اینکه شاغل زیر بار فشار کار انقدر بماند تا بمیرد چون ممکنه سازمان ورشکسته شود ورشکستگی سازمان هیچ ربطی به سن شاغل ندارد بلکه مربوط میشود به شرکتها اقماری ان وریخت وپاشهای زیادی به انها وگرنه همه هم و غم سازمان باید منافع بیمه گذاران ان باشد
  • کاربر مهمان 1391/08/06 0 19 ارسال پاسخ
    یعنی آخر نامردی!
  • کارمند ناامید 1391/08/06 0 10 ارسال پاسخ
    لطفا کشورهای اروپایی را با ایران مقایسه نکن...
  • مهمان 1391/08/06 0 12 ارسال پاسخ
    اين بدين معني است كه افرادي كه عضو صندوق تامين اجتماعي هستند براي بازنشستگي چند سال بيشتر بدبخت شدند
  • کاربر مهمان 1391/08/06 0 17 ارسال پاسخ
    الان امید به زندگی چند ساله مگه؟حتما 80 سال!!؟ ازاین خبرا نیست.شما ب فکر خودتونید ن مردم.آره دیگه باید سن بازنشتگی رو بالا ببرید تا طرف زمانی بازنشست شه که مرده باشه.
  • شهرام 1391/08/06 0 8 ارسال پاسخ
    تا امروز که از افزایش سن بازنشستگی در کشورهای اروپایی انتقاد می کردید و آن را نشانه بی عدالتی و ظلم و بدبختی اروپا میدانستید حالا چه شد که آن را راهی برای فرار از ورشکستگی خود می دانید. یک بام و چند هوااااا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • کارمند 1391/08/06 0 7 ارسال پاسخ
    البته مهمترین دلیل همان جلوگیری از ورشکستگی صندوق است والا با این همه بیماری و الودگی هوا و.....سن امید به زندگی افزایش ندارد راههای بهتری هم برای افزایش درامد صندوق حتما وجود دارد
  • کاربر مهمان 1391/08/06 0 8 ارسال پاسخ
    اقایان تامین اجتماعی که الحمدلله وضع شما خوبه و نفس شما از جای گرم درمیاد. الان با اینهمه مشکلات کارمندان و کارگران 20 سال نشده فرسوده میشن بعد شما میخواین مدت بیشتری برای شما کار کنن و به شما حق بیمه داده بشه. حالا حقوق خوبی به بازنشسته ها میدید که یه چنین فکرهای بکری از سرتون خارج میشه. اگه جلوی سوء استفاده ها رو بگیرید میبینید مشکل چطور حل میشه.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده توسط مرتضی میرچولی | لینک ثابت |

آخرین مطالب:
  • » پیام تبریک دکتر محسن رضایی برای پیروزی تیم ملی فوتبال ایران
  • » فردا، کنفرانس خبری دکتر محسن رضایی
  • » صفحه کلیپ های دکتر محسن رضایی در آپارات
  • » بعد از موذن زاده، بهمنی و ...، نوبت به محمود کریمی و سایرین رسید
  • » بیانیه جمعی از هنرمندان به حمایت از رضایی
  • » لیست حامیان مردمی دکتر رضایی برای شورای شهر
  • » نظرسنجی‌ها: اکثریت به محسن رضایی رای می دهند+نمودار
  • » حمایت خانواده شهید هزاوه ایلام از دکتر محسن رضایی
  • » حمایت رسمی بیماران تالاسمی خراسان رضوی از محسن رضایی
  • » حمایت انجمن صنفی بازیگران سینما و تلویزیون شهر تهران
  • » حمایت بانوان فعال اقتصادی از رضایی
  • » برنامه‌های رضایی برپایه نیاز مردم تنظیم شده است
  • » اعلام حمایت استقلالی ها از محسن رضایی
  • » حمایت نوه امام راحل از محسن رضایی
  • » بازتاب تصویری نشست خبری دکتر رضایی در سایر رسانه ها
  • » تعیین زمان برای حل مشکلات شعار پوپولیستی است/ به شرف رزمندگیم قسم،با مطالعه آمده ام
  • » سفره مردم و دولت باید یکی شود
  • » بی نظیر‌ترین برنامه انتخاباتی در ‌تاریخ انتخابات ایران رو‌نمایی شد
  • » با انتشار بیانیه ای توسط بیش از شش هزار از فرماندهان و رزمندگان دفاع مقدس اعلام شد
  • » باید زبان اقوام در دانشگاه‌ها تدریس شود